Sabtu, 22 September 2012

Look at thiz..

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRURIID0ShWj0k18i9KoUnZKYSpmTDWYI-tDpa0sBttHUqIaT_Z

&

Jodohmu adalah cermin dirimu sendiri. Bila ingin mendapatkan yang baik .. Jadikan dirimu baik.. Bila ingin mendapatkan yang Solehah.. Jadikan dirimu Soleh.. Bila ingin mendapatkan Imam yg baik.. Jadilah Makmum yang baik pula.. Jangan terlalu sibuk menuntut.. Tapi jadilah apa yang kau tuntut.

noorvictory:

Jangan cakap “aku suka kau sebab aku rasa kau boleh bimbing aku dalam bab-bab agama”.
Sakitnya kata-kata itu umpama belati. Menghiris.

Aku ingin mencari cinta sejati yang membawa aku ke jalan Ilahi. Aku ingin menjadi makmum kepada seorang imam. Aku ingin menjadi sayap kiri kepada seorang khalifah. Aku ingin menjadi seorang pendengar kepada seorang da’ie. Aku ingin menjadi seorang mujahidah kepada seorang mujahid. Aku ingin memberikan cintaku kepada seorang insan yang mencintai Allah lebih dari segalanya.

Sejauh mana pun kita, jika sudah diizinkan Sang Pencipta untuk bertemu, dua hati pasti akan bertaut nyata. Disatukan dengan kalam Allah..

^_^








Tidak ada komentar:

Posting Komentar